Moederdag

Moederdag… De mooiste maand van het jaar is mei. Het maakt iedereen blij. Omdat de zon dan wederkeert. Die de vermoeidheid van iedereen verteert. De zon geeft de mens weer moed. Het doet de moraal van die mens goed. De nare gedachten verdwijnen. En gebroken stukken gaan we weer lijmen. Jij mama je bent net als de zon. Je zou ook schitteren als je kon. Uw verschijnen is als een regenboog. Van op de grond tot in de wolken hoog. Uw hart is van goud. Dat laat niemand koud. Uw mede leven kent geen grenzen. Daarom wil ik je op deze dag  een gelukkige Moederdag wensen. Gedicht Claire Vanfleteren
Moederdag…
De mooiste maand van het jaar is mei.
Het maakt iedereen blij.
Omdat de zon dan wederkeert.
Die de vermoeidheid van iedereen verteert.
De zon geeft de mens weer moed.
Het doet de moraal van die mens goed.
De nare gedachten verdwijnen.
En gebroken stukken gaan we weer lijmen.
Jij mama je bent net als de zon.
Je zou ook schitteren als je kon.
Uw verschijnen is als een regenboog.
Van op de grond tot in de wolken hoog.
Uw hart is van goud.
Dat laat niemand koud.
Uw mede leven kent geen grenzen.
Daarom wil ik je op deze dag
een gelukkige Moederdag wensen.
Gedicht Claire Vanfleteren
19 thoughts on “Moederdag

  1. Goede morgen lieve Roosje, wat een schitterende crea is dit en dan zo’n prachtig gedichtje erbij, echt een ware parel hoor !!!! Hier schijnt het zonnetje al volop en heb ik een “gratis” concert buiten… Geniet nog van deze mooie lentedagen en ik vond het fijn hier te zijn Roosje. Bedankt voor je bezoekje en tot de volgende keer. Warme lenteknuffels van je blogmaatje, Rebecca. xxxx

    Liked by 1 persoon

  2. Mooie dag gewenst Roosje,
    Ik heb net je mooie crea “Voor mijn lieve mama” gezien. Een prachtige crea met daar onder een heel mooi gedichtje. Dat heb je weer prima gedaan. Proficiat!

     
    Het heeft vannacht wel een beetje gevroren, maar het zonnetje is al van de partij. De weerberichten geven voor de rest van de week ook mooi en zonnig weer met temperaturen die naar het einde van de week kunnen oplopen tot boven de 20 graden. Dit dan ook nog eens in een extra verlengt weekend. We zullen er kunnen van genieten en ik denk dat ze aan zee goede zaken gaan doen. Fijn fietsje staat gereed om te gaan rond fietsen en ik heb voor het weekend enkele daguitstapjes gepland.
    Binnenkort veranderd “The Blog World” van titel. Er is nog wel veel werk aan de winkel, maar de site krijgt de titel “Website-World”. Maar blijf gerust bezoekjes brengen zoals je dat nu doet. Wanneer ik klaar ben met de nieuwe site wordt je automatisch doorgestuurd naar de nieuwe site via de plaatjes die tijdens het bezoek aan jou site onze nieuwe link zullen hebben. Je zal dan ook bovenaan op het oude blog de verwijzing naar ons nieuwe blog zien staan. Maar zoals ik al zei: dit is nog niet voor direct.
    Dit was mijn klapke voor vandaag. Ik wens iedereen een zeer mooie en zonnige woensdag en mijn welgemeende groetjes. Ik zou zeggen, blijf niet voor je computer zitten, maar geniet ook buiten van het mooie weertje. Tot morgen wat mij betreft!

    Liked by 1 persoon

  3. schitterende crea en gedicht lieverd……

    Als je je gehaast voelt,
    maak dan een omweg.

    Ik wandel door blogland
    en sta stil om je mooie blogje te bewonderen
    en heb genoten van al dat moois hier.
    Bedankt van je bezoekjes,je lieve woordjes en vriendschap!
    Een prettige en gezellige woensdagavond,maak er het beste van,
    en geniet bij alles wat je doet.
    Wacht niet op een goede dag,maak er zelf een!
    Dikke knuffel van dolfijntje

    Liked by 1 persoon

  4. Fijn weekend verder Roosje
     
    Wie bezig is te genieten van het extra langen weekend kan daarmee doorgaan. Wie geen brugdag heeft zal nog een dagje moeten gaan werken. Feit is dat we verder kunnen blijven baden in en heerlijk lente zonnetje.
    Door dit prachtig weertje is het in het blogland wel wat rustiger geworden. Mensen genieten van het mooie weer of gaan voor een aantal dagen op vakantie. Gelijk hebben ze, want persoonlijk zou ik liefst ook wel op vakantie willen met dit heerlijk weertje. Maar door omstandigheden is dat niet mogelijk en geniet ik gewoon door andere dingen te doen.
    Meer heb ik voorlopig niet te vertellen. Ik wens iedereen een prettige verderzetting van het verlengde weekend en vergeet het niet, zondag is het moederdag. Dan mogen we alle mama’s eens extra verwennen. In ieder geval wens ik alle moeders een leuke en liefdevolle moederdag. Ik ga er vandaag uit tot na het weekend. Bij leven en welzijn, zie ik je terug op maandag. Lieve groetjes en tot dan!

    Liked by 1 persoon

  5. Weekendgroetjes Roosje,
    Prachtige crea en gedicht Roosje
    Tranen voor mam,

    Eén traan die zegt hoe blij ik met je ben.
    Eén traan die zegt hoe goed ik jou eigenlijk ken.
    Een traan die zegt dat ik om je geef.
    Eén traan die zegt dat ook jij ervoor
    heb gezorgd dat ik nu leef.
    Eén traan die zoveel kan zeggen over jou.
    Maar het belangrijkste wat die traan kan zeggen,
    is dat ik zielsveel van je hou!!!!!!!!!

    Aan alle mama’s en Oma’s een heel
    fijne Moederdag.
    Lieve groetjes van Claire. xxx

    Liked by 1 persoon

  6. Mother’s Day
    Mama,moet je even luisteren
    ik wil iets in je oor fluisteren
    het gaat over mij
    het gaat over jou
    Weet je dat ik van je hou?
    Als ik groot ben
    net zoals jij
    dan zorg ik voor jou
    zoals jij nu voor mij.

    Liked by 1 persoon

  7. https://roosjeblog.wordpress.com/2016/05/04/moederdag/
    Moederdag – PowerPoint Roosje.
    Wens je een heel fijne maandag toe roosje, bedankt voor deze mooie crea en prachtig gedichtje van Claire van Fleteren…
    Moederdag…
    De mooiste maand van het jaar is mei.
    Het maakt iedereen blij.
    Omdat de zon dan wederkeert.
    Die de vermoeidheid van iedereen verteert.
    De zon geeft de mens weer moed.
    Het doet de moraal van die mens goed.
    De nare gedachten verdwijnen.
    En gebroken stukken gaan we weer lijmen.
    Jij mama je bent net als de zon.
    Je zou ook schitteren als je kon.
    Uw verschijnen is als een regenboog.
    Van op de grond tot in de wolken hoog.
    Uw hart is van goud.
    Dat laat niemand koud.
    Uw mede leven kent geen grenzen.
    Daarom wil ik je op deze dag
    een gelukkige Moederdag wensen.
    Gedicht Claire Vanfleteren
    Prachtig werkje Roosje, proficiat en dank je wel. Ik wens je nog een gezellige maandag toe met vriendelijke groeten van Walter.

    Like

Geef een reactie

