De lente is weer daar…

De lente is weer daar… Mijn ogen gaan langzaam open, door het licht van de ochtendzon. Op straat hoor ik al mensen lopen, de vogels fluiten vanaf mijn balkon. Wat is het toch heerlijk om zo te ontwaken, de vogels die zingen veel mooier dan ooit. De ochtendzon schijnt al vroeg op de daken, het lijkt alsof de lente zich echt ontplooit.
De lente is weer daar…
Mijn ogen gaan langzaam open,
door het licht van de ochtendzon.
Op straat hoor ik al mensen lopen,
de vogels fluiten vanaf mijn balkon.
Wat is het toch heerlijk om zo te ontwaken,
de vogels die zingen veel mooier dan ooit.
De ochtendzon schijnt al vroeg op de daken,
het lijkt alsof de lente zich echt ontplooit.
45 thoughts on “De lente is weer daar…

  1. Goede morgen lieve Roosje, wat een schitterende tag heb je gemaakt zeg en dat kikkertje vind ik nou eens echt “superlief” zie, hihihi…Ook je gedichtje erbij vind ik echt prachtig. Geniet nog van alles wat je doet, hopelijk met een zonnetje erbij. Tot de volgende keer en met een warme knuffel voor jou, verlaat Rebecca je blogmaatje, dit zo mooie blogje. xxxxxxxxxxxxx

    Liked by 1 persoon

  2. Goedemorgen Roosje,
    Heel mooie creatie en gedicht van “De lente is weer daar”. Prachtig gedaan!
    Hier ben ik dan weer na een weekje vakantie. Met opgeladen batterijen vlieg ik er weer in en dit zelfs een dag vroeger dan ik had aangekondigd.
    Eerst en vooral moet ik de powerpoint – makers laten weten dat ik heel wat uitnodigingen kreeg om naar  de presentatie’s te komen kijken. Ook filmpjes en dergelijke meer kreeg ik in mijn mailbox. Jammer genoeg kan ik die allemaal niet gaan bekijken, omdat ik dan te veel achterstand zou oplopen. Maar vanaf heden zal ik wel weer de tijd nemen om powerpoint te bekijken waarvoor ik uigenodigd wordt. Ik beperk me nu tot het beantwoorden van andere mails. Ik hoop dat jullie dit begrijpen.
    Verder zijn er ook veranderingen op til bij “The Blog World”. Wat dat precies gaat worden dat laat ik later nog weten. Ik kan je verklappen dat de nieuwigheden beperkt zijn en er niet zo heel veel gaat veranderen. Feit is dat alles gratis blijft en dat de werking ongeveer hetzelde zal blijven. Meer hierover krijg je later te lezen. Dan stuur ik naar iedereen, ingeschreven bij “The Blog World” een berichtje via de geatenboeken. Het gaat er alleen maar op verbeteren.
    Dit was het dan voor vandaag. Ik dank iedereen voor de bezoekjes tijdens mijn afwezigheid. Ik vond die bezoekjes reuze tof, want het is natuurlijk leuk dat het blog ook bezocht wordt als ik er niet ben. Ik wens je (jullie) een fijne week en mijn beste groetjes. Wat mij betreft, heel graag tot morgen.

    Liked by 1 persoon

  3. https://roosjeblog.wordpress.com/2016/04/03/de-lente-is-weer-daar/
    De lente is weer daar..PowerPoint Roosje.
    Wens je een aangename maandag toe Roosje, bedankt voor je prachtige creatie van dit mooie plaatje en een prachtig klein gedicht erbij.
    De lente is weer daar…
    Mijn ogen gaan langzaam open,
    door het licht van de ochtendzon.
    Op straat hoor ik al mensen lopen,
    de vogels fluiten vanaf mijn balkon.
    Wat is het toch heerlijk om zo te ontwaken,
    de vogels die zingen veel mooier dan ooit.
    De ochtendzon schijnt al vroeg op de daken,
    het lijkt alsof de lente zich echt ontplooit.
    Prachtwerkje van jou Roosje, proficiat en dank je wel. Ik wens je nog een gezellige maandag toe met vriendelijke groeten van Walter.

    Liked by 1 persoon

  4. schitterende crea en gedichtje lieverd…….
    Een vogel is nooit bang dat de tak breekt,
    want hij vertrouwt niet op de tak maar op zijn vleugels.

    Ik wandel door blogland
    en sta stil om je blogje te bewonderen
    en heb genoten van al dat moois hier.
    Bedankt van de bezoekjes,je lieve woordjes en vriendschap!
    Een prettige en gezellige maandagavond,maak er het beste van,
    en geniet bij alles wat je doet.
    Wacht niet op een goede dag,maak er zelf een!
    Dikke knuffel van dolfijntje

    Liked by 1 persoon

  5. Goedemorgen Roosje,
    Het is al een paar dagen een mooi lenteweertje en ik hoop dat je ervan genoten hebt. Naar ale warschijnlijkheid gaat het mooie weertje aanhouden, maar zullen we af en toe wel wat regen krigen van weinig betekenis. Als de weervoorspellers het bij het rechte eind hebben, dan kunnen we blijven genieten van een mooi weertje. Blijf dus niet de hele tijd aan je computer of laptop geklusiterd, maar doe ook aan wat beweging, dat bevordelijk is voor onze gezondheid.
    Vandaag heb ik geen speciaal nieuws te melden. Tenzij, dat jullie Leen nog niet kennen. Leen is bij ons gezelschap gekomen en als je haar doen en laten wil volgen kan je terecht op haar blog: http://blog.seniorennet.be/debosheks  . Het zou leuk zijn dat jullie haar even een goeiedag zouden gaan wensen. Bedankt alvast.
    Dit was het dan weer voor vandaag. Ik vond het weer fijn om op jou blog te zijn. Ieder doet daar zijn eigen ding en ik vind dat jullie allemaal goed bezig zijn. Blijf zo verder doen! Graag wens ik iedereen een aangename dinsdag en mijn welgemeende en vriendelijke groeten. Graag tot de volgende krabbel.

    Liked by 1 persoon

  6. Goedemorgen Roosje,
    Vandaag gaan we de week weer netjes in twee doen. Het is alleen maar jammer dat het lenteweertje ons een beetje in de steek laat. Zon, bewolking en regen lossen mekaar af. Gezellig is anders natuurlijk, maar helaas kunnen we de weersomstandigheden niet bijsturen. We zullen het moeten doen met wat moeder natuur ons te bieden heeft.
    Vandaag kunnen we Detlev een gelukkige verjaardag gaan wensen. De man spreekt en schrijft geen Nederlands, maar begrijpt ons taaltje wel min of meer. Dus ga hem zeker eens feliciteren op zijn blog: http://www.bloggen.be/angle . Hij zal zeker aangenaam verrast zijn met de felicitaties die hij zal krijgen. Ik dank je alvast voor uw medewerking.
    Dit was het dan weer voor vandaag. Ik wens jou (jullie) een fijne woensdag en hopelijk gaat het niet te veel regenen. Lieve groetjes van me en graag tot de volgende keer!</p

    Liked by 1 persoon

  7. De schoonste dagen van
    de lente zijn die welke
    wij er zelf aan toevoegen.

    Hallo,hier ben ik weer even de groetjes brengen
    onze vriendschap is als een bos met rozen……..
    Supermooi…….daarom hebben we voor elkaar gekozen.
    Bedankt van de bezoekjes,je lieve woordjes en vriendschap!
    wens je een fijne woensdag,geniet ervan
    Wacht niet op een goede dag,maak er zelf een!
    lieve groetjes dolfijntje

    Liked by 1 persoon

  8. Fijne donderdag Roosje;

    Gisteren ging de wind door merg en been en op de koop toe kwam daar zo af en toe een regenbui bij. De lente geraakt niet echt van start. Ook de komende dagen komen de temeraturen niet zo heel ver boven de 10 à 12  graden. We zullen ons maar goed aankleden als we naar buiten moeten omdat we niet ziek zouden worden. De lente mag nu wel stilaan gaan  beginnen.
    Er zijn bloggers die hun beklag doen omdat ze zelden een tegenbezoekje krijgen wanneer iemand iets in hun gastenboek geplaatst heeft. Het is begrijpelijk dat niet iedereen alle dagen aan de computer zit en dan is het logisch dat je niet meteen een reactie krijgt. Je zou denken dat men dan wel eens zou reageren als men online is, maar zelfs dan niet. Natuurlijk niet leuk en daarom mag men toch wel een beetje moeite doen om wel eens een bezoekje te brengen aan de bloggers die bij hen zijn langs geweest. Ben je ziek geweest, of op vakantie, reageer dan wanneer je terug beter bent of terug bent van vakantie.Bloggers die mekaar elke dag bezoeken nemen dit initiatief zelf en dat is pas leuk. De vriendschap kan daardoor alleen maar groter worden en men weet dan van elkaar met wat men bezig is als je het blog even bekijkt of leest. Het zou pas goed zijn als men minstens een keer per week de tijd neemt om op de reacties te reageren en nog beter als men dat vaker zou kunnen doen.
    Dit was het dan wat ik vandaag te vertellen had. Ik wens iedereen een aangename donderdag en mijn welgemeende groetjes. Heel graag tot de volgende keer.

    Liked by 1 persoon

  9. Fijne vrijdag en een rustig weekend gewenst,
    SUCCES ZONDER GEMOEDSRUST IS GEEN SUCCES.We starten weer met de laatste dag van de werkweek om daarna te genieten van een rustig weekend. Met een wisselvallig weertje hebben we wel een beetje pech, maar we kunnen er maar het beste van maken. Nu nog even aan de slag voor het weekend begint.
    Ik kan laten weten, dat we  vandaag weer twee jarigen hebben in ons gezelschap. De eerste is Dini en haar kan je gaan feliciteren via haar blog op http://blog.seniorennet.be/creadini . De tweede is Gerda en haar kan je eveneens een gelukkige verjaardag gaan wensen op http://blog.seniorennet.be/gerda_elza .Omdat ik er morgen niet ben wil ik ook even mededelen dat morgen op 9 april Monique jarig is.. Vergeet ook haar je wensen niet over te maken via haar blog http://blog.seniorennet.be/monia65 .Ik zal diegene die dit willen doen zeer erkentelijk zijn omwille van hun medewerking. Als men met deze informatie niets wil doen is het voor mij verloren moeite om dit te melden. Het hoort nu ook eenmaal bij de werking van “The BlogWorld” en de jarigen zijn zeker heel gelukkig om wensen te krijgen. Bedankt bij voorbaat!
    Tot hier mijn schrijfsel van vandaag. Zoals ondertussen iedereen weet, ben ik in de weekends niet online. Dan wil ik mij bezighouden met mijn familie en andere privé dingen. Zo ben ik op maandag weer fit om er weer in te vliegen. Ik wens iedereen een rustig weekend en geniet ervan. Wat mijn betreft, heel graag tot volgende week. Lieve grroetjes.

    Liked by 1 persoon

  10. Wat je met liefde plant,
    raakt nooit uitgebloeid

    Ik wandel door blogland
    en sta stil om je blogje te bewonderen
    en heb genoten van al dat moois hier.
    Bedankt van de bezoekjes,je lieve woordjes en vriendschap!
    Een prettige en gezellige vrijdagavond en een prettig weekend,
    maak er het beste van,en geniet bij alles wat je doet.
    Wacht niet op een goede dag,maak er zelf een!
    Dikke knuffel van dolfijntje

    Liked by 1 persoon

  11. Stilte is niet afwezigheid van geluid.
    Stilte is de diepste klank.

    Ik wandel door blogland
    en sta stil om je blogje te bewonderen
    en heb genoten van al dat moois hier.
    Bedankt van de bezoekjes,je lieve woordjes en vriendschap!
    Een prettige en gezellige zondag,maak er het beste van,
    en geniet bij alles wat je doet.
    Wacht niet op een goede dag,maak er zelf een!
    Dikke knuffel van dolfijntje

    Liked by 1 persoon

  12. Goedemorgen Roosje,
    De lente is nu wel echt in het land. Het voorbije weekend was fantastisch. Veel zonneschijn en weinig regen, zo moet dat zijn. Ook vandaag krijgen we weer een prachtige en zonnige dag. Mijn weekend was tof. Mijn batterijen zijn weer opgeladen om er weer in te vliegen. Ik hoop dat jij (jullie) ook genoten heeft van het weekend.
    Het is nog niet voor direct, maar binnenkort verandert de URL van “The Blog World”. Het blogadres wordt aangepast, maar voor de rest blijft bijna alles hetzelfde. Wanneer de URL wordt aangepast weet ik nog niet, maar als het zover is, dan laat ik dat zeker aan iedereen weten. Voorlopig blijft het nog zoals het is, tot de aanpassing helemaal op punt staat. De “Stille Pagina” blijft zoals die is.
    Verder ben ik nog steeds op zoek naar een Co – medewerker die me kan helpen bij het beheer van “The Blog World”. Liefst iemand die kennis heeft van HTLM en zelfstandig kan werken. Uiteraard is dit een vrijwilligers werk en wordt je daar niet voor betaald. Ik werk al jarenlang vrijwillig aan dit blog en ik wordt betaald door vriendschap. Voor al het werk dat ik doe, krijg ik vriendschap in de plaats. Wil jij Co – medewerker worden, vraag me gerust via e-mail om meer info. Qua tijd en werk valt het allemaal nog wel mee.
    Dit was het dan wat ik vandaag te vertellen had. Ik wens iedereen een heel mooie maandag en een aangename nieuwe week. Heel graag tot ziens en vriendelijke groetjes.

    Liked by 1 persoon

  13. Fijne dinsdag Roosje,
    Na de prachtige lentedag van gisteren, kunnen we daarvan vandaag misschien een vervolg krijgen. De wind deed het gisteren wel een beetje kouder aanvoelen dan het was. Maar al bij al was het een heerlijk dagje en daar heb ik van genoten.
    Wanneer je op “De Stille Pagina” komt en je ziet er dingen die er niet thuis horen, gelieve mij dat dan te melden. Er zijn van die mensen die totaal niets te maken hebben met bloggen, die er onnozelheden durven neer te schrijven. Dat is is totaal niet toelaatbaar en getuigd van weinig respect voor de overledenen en hun nabestaanden. Het is wel zo, dat ik de pagina regelmatig controleer, maar soms glippen deze vandalen toch door de mazen van het net. Vandaar dat ik iedereen vraag om een oogje in ’t zeil  te houden wanneer men  de “Stille Pagina”  bezoekt. Bedankt bij voorbaat!
    Zo, ik hoop dat we vandaag weer een mooie lentedag zullen krijgen. Ik dank iedereen voor de bezoekjes en groetjes, die toch wel altijd leuk zijn om de dag mee te beginnen. Die ook een teken zijn van wederzijdse vriendschap en dat is gewoon fantastisch. Ik wens je een heel fijne dag vandaag met mijn vriendelijke groetjes. Bij leven en welzijn, heel graag tot morgen wat mij betreft.

    Liked by 1 persoon

  14. Het mooiste in de vriendschap is niet de uitgestoken hand,
    de vriendelijke glimlach, het menselijk contact
    maar het warme gevoel
    dat iemand in je gelooft en je vertrouwen schenkt.

    Ik wandel door blogland
    en sta stil om je blogje te bewonderen
    en heb genoten van al dat moois hier.
    Bedankt van de bezoekjes,je lieve woordjes en vriendschap!
    Een prettige en gezellige dinsdagavond,maak er het beste van,
    en geniet bij alles wat je doet.
    Wacht niet op een goede dag,maak er zelf een!
    Dikke knuffel van dolfijntje

    Liked by 1 persoon

  15. Goeiedag Roosje,
    Het is alweer woensdag. De dagen vliegen voorbij. Gelukkig kunnen we momenteel genieten van een mooi en rustig lenteweertje. Maar volgens de weervoorspellingen wordt dat vanaf mogen wel even anders. We gaan dan wat regen mogen verwachten en dat is niet zo leuk. Maar hopelijk is het maar van korte duur en krijgen we daarna ons heerlijk lenteweertje weer terug.
    Vandaag, woensdag 13 april, hebben we weer een jarige in ons gezelschap. We mogen Claire een gelukkige verjaardag gaan wensen en dat kunnen we doen via haar blog http://blog.seniorennet.be/klaartjesblog . Zeker niet vergeten. Morgen zijn er dan twee jarigen in ons midden die we kunnen gaan feliciteren.
    Dit was het dan voor vandaag. Ik vond het weer fijn vertoeven op je (jullie) blog. Wens iedereen een fijne dag vandaag met mijn vriendelijke groeten. Wat mij betreft graag tot morgen.

    Liked by 1 persoon

  16. Goedemorgen Roosje,
    Hier ben ik dan weer op donderdag 14 april 2016 met mijn bezoekje aan jou prachtig blog. Vandaag houd ik het kort omdat ik strakjes weg moet.
    Zoals je misschien al gelezen hebt bovenaan op mijn blog zijn er weer twee jarigen vandaag. Het zou fijn zijn als ze vele verjaardagswensen mochten ontvangen en hopelijk surf je dan ook eens naar hun blog om dit te doen. Peter is de eerste en hem kan je gaan feliciteren via zijn blog http://blog.seniorennet.be/foestie . Ook Rogier is jarig vandaag en ook hem kan je uw wensen overmaken via zijn blog http://blog.seniorennet.be/rgapeeters . Vergeet dit niet want het is fijn om jarig te zijn als je vele wensen krijgt. Bedankt bij voorbaat!
    Hier laat ik het dan bij voor vandaag. Ik vond het weer aangenaam vertoeven op jou blogje. Enne… wees maar zeker dat ik de nieuwste berichten alltijd bekijk of lees. Op alles gaan reageren kan niet, maar kan je laten weten dat he fantastisch bezig bent. Doe zo verder zou ik zeggen. Wens iedereen een fijne donderdag met mijn welgemeende groetjes. Een vriendschapsknuffel voor jou van mij en wat mij betreft graag tot morgen.

    Liked by 1 persoon

  17. Heb vertrouwen in jezelf
    dat jij een vredebrenger kunt zijn.

    Ik wandel door blogland
    en sta stil om je blogje te bewonderen
    en heb genoten van al dat moois hier.
    Bedankt van de bezoekjes,je lieve woordjes en vriendschap!
    Een prettige en gezellige donderdagavond,maak er het beste van,
    en geniet bij alles wat je doet.
    Wacht niet op een goede dag,maak er zelf een!
    Dikke knuffel van dolfijntje

    Liked by 1 persoon

  18. Fijn weekend Roosje,
    Vrijdag, de laatste werkdag van de week voor velen. Ook voor mij, want zoals jullie wel weten ben ik in het weekend niet online in het blogland.
    Ook al zien de weersvoorspellingen er niet zo goed uit voor het weekend, ik weet wel wat gedaan. Mijn agenda is goed gevuld voor de komende dagen met allemaal leuke dingen. Zodoende ben ik weer goed uitgerust tegen maandag.
    Toch nog even meegeven dat MORGEN 16 APRIL weer iemand jarig is. Daar ik morgen niet online ben laat ik dit nu al even weten. Maria is dan jarig en het zou heel tof zijn dat je haar dan gaat feleciteren via haar blog: http://www.bloggen.be/dansrustroest . Ze zal zeker heel blij zijn met de felicitaties. Dus, zeker niet vergeten en bedankt bij voorbaat!
    Dit was het dan weer wat mijn schrijfsels van vandaag betreft. Bedankt voor alle bezoekjes met groetjes van deze week. Blijf zeker ook ons blog bezoeken als ik er niet ben. Ik wens iedereen een fijne vrijdag en een rustig en aangenaam weekend. Wat mij betreft, heel graag tot maandag. 

    Liked by 1 persoon

  19. Zoek jezelf niet in de ogen van een ander,
    maar kijk in je binnenste,en bewonder wat je vindt…….

    Ik wandel door blogland
    en sta stil om je blogje te bewonderen
    en heb genoten van al dat moois hier.
    Bedankt van de bezoekjes,je lieve woordjes en vriendschap!
    Een prettig en gezellig weekend,maak er het beste van,
    en geniet bij alles wat je doet.
    Wacht niet op een goede dag,maak er zelf een!
    Dikke knuffel van dolfijntje

    Like

Geef een reactie

