Als er een lichtje brand…

Als er een lichtje brand in je hart, ben je een mooi mens. Als je een mooi mens bent. Is er harmonie in je huis. Als er harmonie is in ieder huis, zal er rust zijn in je land. Als er rust is in ieder land, zal er vrede zijn op aarde.
Als er een lichtje brand in je hart,
ben je een mooi mens.
Als je een mooi mens bent.
Is er harmonie in je huis.
Als er harmonie is in ieder huis,
zal er rust zijn in je land.
Als er rust is in ieder land,
zal er vrede zijn op aarde.
29 thoughts on “Als er een lichtje brand…

  1. https://roosjeblog.wordpress.com/2015/11/15/als-er-een-lichtje-brand/#respond
    Als er een lichtje brand…PowerPoint Roosje.
    Wens je een aangename maandag toe Roosje, bedankt de mooie creatie met mooi gedichtje…
    Als er een lichtje brand in je hart,
    ben je een mooi mens.
    Als je een mooi mens bent.
    Is er harmonie in je huis.
    Als er harmonie is in ieder huis,
    zal er rust zijn in je land.
    Als er rust is in ieder land,
    zal er vrede zijn op aarde.
    In ieder hartje brand een lichtje roosje, kwestie hoe je ermee omgaat en er iets voor doet die positief is….Prachtwerkje dank je wel ervoor, ik wens je nog een gezellige maandag toe met vriendelijke groeten van Walter.

    Liked by 1 persoon

  2. Goedemorgen Roosje,
    Wat is jou creatie “Als er een lichtje brand” toch weer mooi. Met het bijhorend gedichtje is het natuurlijk helemaal compleet. Heel knap gedaan!
    Tjonge… wat een weekend! Het stormachtig weer en de regenvlagen van zaterdag, hebben mijn weekendplannen danig verstoord. Maar ja, gelukkig kunnen we de planning altijd aanpassen en is het weekend voor mij toch nog goed verlopen. Het ziet er niet naar uit dat het gaat verbeteren, maar daar valt weinig aan te doen. De herfst gaat door en de winter gaat eraan komen.
    Ik heb in het weekend een nieuw berichtje gepost. Dit keer heb ik het over de vroegbloeier “Forsythia”, in het Nederlands het Chinees klokje genaamd. In de bloeiperiode kan je genieten van zijn rijke bloei. Tuinliefhebbers kunnen over deze plant meer info lezen op mijn blog.
    Ik dank iedereen voor het bezoekje van ’t weekend en vandaag. Zoals jullie weten ben ik in het weekend nog zelden online. Ik waag het wel eens op wat kleine aanpassingen te doen om mijn blogs, maar daar blijft het dan ook bij. Ik wens iedereen een fijne week en mijn beste groetjes. Graag tot de volgende keer!

    Liked by 1 persoon

  3. Goede avond lieve Roosje, prachtige crea en wat zijn jouw zo mooie woorden zo toepasselijk, schitterend en heel knap gedaan hoor. Geniet nog van een fijne avond, alsook een mooie week, ik vond het fijn om hier weer eens te komen snuffelen tot bij jou Roosje. Een warme knuffel van je blogmaatje Rebecca en slaap lekker voor later lieverdje. xxxxxxxxxxx

    Liked by 1 persoon

  4. Goeiedag Roosje,
    Heel mooie creatie en een mooi gedichtje ‘Als er een lichtje brand in mijn hart”. Daar heb je weer knap weer knap werk van gemaakt, waarvoor proficiat!
    Elke dag heeft een magisch moment, dat ons helpt om te veranderen en ons eropuit stuurt om onze dromen te verwezenlijken.
    Wij danken je voor je bezoekje en het lieve groetje. Het was weer aangenaam vertoeven op jou blog. We wensen je, ondanks de regen en de wind, een aangename dinsdag. Beste groetjes van ons en heel graag tot ziens!

    Liked by 1 persoon

  5. Goedemorgen deze morgen Roosje,
    Het is hier in Mol zwaar bewolkt en er is al veel hemelwater naar beneden gekomen. Maar ’t is hier in Mol ook de wekelijkse marktdag en ik peins dat daar niet veel volk gaat op afkomen.
    Ik heb in ieder geval weer wat nieuwe planteninfo op mijn blogske gepost. Deze keer gaat het over de “Choisya Ternata” of gewoon in ’t Nederlands “De Glansmispel”. Heel mooie heester die overvloedig bloeit en waarmee je weinig werk hebt. Voor de tuinliefhebbers staat erop mijn blog meer info over deze plant.
    Regen of gene regen, ik wens iedereen een fijne dinsdag. Zorg dat ge uw regenscherm bij de hand hebt als ge op stap gaat. Als die dan niet binnenste buiten vliegt, dan kunt ge u beschermen tegen het vocht dat naar beneden valt. Maak er een leuk dagje van en doe zoals ik. Blijf binnen als ge niet buiten moet zijn. Bij leven en welzijn, graag tot ziens!

    Liked by 1 persoon

  6. Goedemorgen Roosje,
    We zitten weer in het midden van de week. Buiten is er nog altijd een steving windje, maar het zou vandaag toch zo goed als droog blijven. Als we de weerberichten mogen geloven, krijgen we vandaag zelf het zonnetje af en toe te zien. Maar het zal een frisse dag worden en vanaf heden dalen de temperaturen verder. Wordt het dan toch winter?
    We hebben vandaag een jarige in ons gezelschap. Het zou leuk zijn als je Angela even ging feliciteren via het gastenboek van haar blog op http://blog.seniorennet.be/lindero . Ze zal zeker blij zijn met de verjaardagwensen die ze gaat krijgen. Wij zijn er al geweest, nu jullie nog! Dank bij voorbaat!
    Dat was het dan weer wat wij te melden hadden. Wij danken je voor je bezoekje en het lieve groetje. Wensen je een fijne woensdag en onze lieve groetjes. Graag tot ziens.

    Liked by 1 persoon

  7. Goeiedag Roosje,
    Het ziet er buiten bewolkt uit, maar momenteel is het droog en hopelijk blijft dat ook zo. Als het eens zou miezeren, is dat niet zo erg. Ik heb al een paar dagen binnen gezeten en het wordt tijd dat ik eens een wandelingetje kan gaan maken langs de Nete. Daar is er tenminste nog een beetje gezonde lucht en ook wel een stukje mooie natuur.
    Vandaag geen nieuwigheden om mijn blog, dat zal iets voor morgen zijn. Zo nu en dan eens een nieuw berichtje plaatsen lijkt mij meer dan voldoende. Ik doe niet mee om hoge toppen te scoren in de zogenoemde ranking lijsten van seniorennet. Als ik mijn blogmaatjes dagelijks kan begroeten en zo nu en dan eens wat nieuws op mijn blog kan plaatsen ben ik al meer dan tevreden.
    Ik wens al mijn blogvrienden en vriendinnen een fijne dag vandaag. Probeer er een aangename dag van te maken, dat doe ik ook. Lieve groetjes van me en tot kijk!

    Liked by 1 persoon

  8. Goedemorgen Roosje,
    Hier zijn we dan weer! Het is weeral donderdag en de weerberichten voorspellen niet veel goeds. Wind en regen gaan ons landje regeren. Maar geen nood, wij en ook jij , weten zeker wel wat gedaan. Ook al zouden we moeten binnen blijven, er is altijd wel iets wat we kunnen doen.
    Het verrast ons een beetje dat er bloggers zijn, waarvan we weten dat ze aanwezig zijn op Facebook, hun account nog niet hebben laten koppelen aan hun blogaankondiging op ons blog.. Toch kregen wij tot nu toe nog maar enkele bloggers over de vloer, die hun Facebook link hebben laten koppelen aan hun blogaankondiging op ons blog. Het is weliswaar niet verplicht omdat te doen, maar het zou wel handig zijn als bloggers je ook kunnen vinden op Facebook. Aangezien bloggen en Facebook perfect samen gaan, is het misschien geen slecht idee om dit te laten doen. Het enige wat je ons moet bezorgen is jouw blog- en Facebooklink. De rest brengen wij dan in orde.
    Ondanks het onstuimige weertje wensen wij iedereen een zeer aangename donderdag. Wij vonden het weer fijn om op jou blog te zijn. Heel graag tot ziens!

    Liked by 1 persoon

  9. Hallo Roosje,
    ’t Is weer een dag zoals alle andere. Alleen is het vandaag donderdag en integenstelling met gisteren, gaan we het vandaag niet droog houden.
    Gisteren heb ik een flinke wandeling kunnen maken. Maar dat zal er vandaag niet inzitten vrees ik. Eigenlijk heb ik gisteren wat overdreven met het wandelen. Te lange afstand afgelegd en dat moet mijn rug nu bekopen. Dus, vandaag zal ik het maar rustig houden. Daarbij toch, men spreekt van regen en daar ga ik zeker niet door lopen.
    Ik plaatste op mijn blog een berichtje dat weinig met planten te maken heeft. Maar ik vond dat ik toch eventjes de vogeltjes eens in de kijker zetten. De meeste mensen weten het al wel, dat men de vogeltjes mag voederen in de winter. Maar dat mag niet alleen in de winter, maar eigenlijk het ganse jaar door. Op mijn blog leest u hierover wat meer.
    Zo, dan is het nu weer tijd om je te bedanken voor het bezoekje en het leuke groetje. Ik wens iedereen een fijne donderdag en mijn welgemeende groetjes. Heel graag tot de volgende keer!

    Liked by 1 persoon

  10. Goedemorgen Roosje,
    Het is weeral vrijdag vandaag. Voor ons is het deze week de laatste keer dat we online komen op blogs. Zoals u waarschijnlijk al wel weten zal, komen wij in weekends en op feestdagen niet in de ether. Dan willen we vooral ons eigen zelf rust gunnen en proberen we meer tijd te maken voor familie en onze hobby’s. Maar ons blog kan natuurlijk alltijd doorlopend bezocht worden.
    Vandaag is Laura jarig. Ze is het kleinkind van Patty en Freddy, de zus van Celientje en Mathias. Samen met hun ouders en famlie gaan ze zeker een leuk feestje bouwen voor Laura. Wij en ook jij, kunnen Laura gaan feliciteren en daar zal ze zeker dolblij mee zijn. Laat dus even een kaartje achter op het blog http://blog.seniorennet.be/patty_en_freddy . Niet vergeten  en alvast dank bij voorbaat.
    Wij danken iedereen voor de toffe bezoekjes en groetjes. Altijd leuk wanneer de blogvrienden en vriendinnen een een bezoekje komen brengen. Wij wensen iedereen een fijne vrijdag en een prettig weekend. Wat ons betreft: heel graag tot maandag en de beste groetjes. Geniet van het weekend!

    Liked by 1 persoon

  11. Fijne dag Roosje,
    Het ziet er buiten maar donkertjes uit en het is ook frisjes. Ze gaan het vandaag weer niet droog houden en dat is altijd een beetje minder goed nieuws. Maar ja, eigenlijk mogen we niet klagen, want we hebben een zachte herfstperiode en van winter is er nog niet veel te merken.
    Op mijn blog kan je vandaag info vinden over de “Pruikenboom”. Het is eigenlijk een struik, maar met een uitzicht van een boompje. Ligt er een beetje aan hoe je deze struik onderhoud. Je kan hierover meer lezen om mijn blog, maar daar heb ik het dan wel over de struikvorm en niet over de boomvorm.
    Vandaag zijn we weer vrijdag en voor mij betekent dit de laatste blogdag van de week. Heb er een gewoonte van gemaakt om tijdens de weekends en op feestdagen zo weinig mogelijk aan mijn pc te zitten. Meer tijd maken voor familie en andere hobby’s moet natuurlijk ook kunnen.
    Ik wens iedereen een heel fijne vrijdag en een prettig weekend. Bedankt voor alle bezoekjes en leuke reacties van de afgelopen week. Blijf gerust mijn blog bezoeken. Wat mijn betreft: graag tot maandag en mijn beste groetjes. geniet van jou weekend!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

