Fijne Moederdag…

Fijne Moederdag… Een vogel in de wind een blij en lachend kind. Moeder, een zorgzaam mens, zonder verlangen, zonder wens! Geen onderscheid makend, dag en nacht steeds wakend. Altijd bereid en opgetogen Over fornuis en wieg gebogen. Je rijkdom zijn wat bloemen kinderen, die je moeder noemen. Zij betekenen meer dan goud omdat je zoveel van hen houdt. Eenvoudig, moedig en simpel verdien je vast een wimpel. Moeder, maar ook zonder noem ik je een wonder!
Fijne Moederdag…
Een vogel in de wind
een blij en lachend kind.
Moeder, een zorgzaam mens,
zonder verlangen, zonder wens!
Geen onderscheid makend,
dag en nacht steeds wakend.
Altijd bereid en opgetogen
Over fornuis en wieg gebogen.
Je rijkdom zijn wat bloemen
kinderen, die je moeder noemen.
Zij betekenen meer dan goud
omdat je zoveel van hen houdt.
Eenvoudig, moedig en simpel
verdien je vast een wimpel.
Moeder, maar ook zonder
noem ik je een wonder!
40 thoughts on “Fijne Moederdag…

  1. Voor mij mag het iedere dag Moederdag zijn! In Antwerpen is het op 15 augustus (wij moeten altijd anders doen hé), in de rest van België, de tweede zondag van mei.
    Mooie combinatie crea – gedicht.
    Groetjes,
    Joris

    Liked by 1 persoon

  2. zeer mooie crea en gedicht lieverd……….

    Een vriend is iemand
    die je verleden begrijpt,
    in je toekomst gelooft
    en je nu accepteert zoals je bent.

    Even je gezellig blogje komen opzoeken,want ik heb genoten van al dat moois hier!
    Bedankt van de bezoekjes & je lieve woordjes.
    Een prettige en gezellige maandagavond,maak er het beste van,
    en geniet bij alles wat je doet.
    met lieve groetjes van dolfijntje

    Liked by 1 persoon

  3. Goeiedag Roosje,
    Heel mooie Psp-creatie met een zeer leuk gedicht over moederdag. Dat heb je weer heel knap gedaan, waarvoor proficiat!

    Gisteren is het de hele dag droog gebleven tot ’s avonds. Vanaf toen is het beginnen regenen en nog geen klein beetje. Men sprak ook van onweer, maar daar heb ik hier niks van gemerkt. Vandaag wordt het een wisselvallig weertje en zal het tijdens de dag waarschijnlijk ook niet droog blijven. Dat zijn nu eenmaal de grillen van het weer, waar we niets aan kunnen veranderen. Maar ik ga vandaag niet op stap zonder paraplu.
    Fijn dat je weer even de tijd had om mijn blog te bezoeken. Graag breng ik een tegenbezoekje en wens ik jou, ondanks het minder goede weer, een fijne dag. Beste groetjes en graag tot ziens!
    Avonddauw en zon in mei,hooi met karren op de wei.</p

    Liked by 1 persoon

  4. Hello lieve Roosje, wat een parel van een crea en je gedichtje is echt enorm mooi ook erbij. Geniet nog van je dagje, alsook van een fijne week, en tot de volgende keer Roosje. Warme lieve groetjes van Rebecca. xxxxxx

    Liked by 1 persoon

  5. Geluk is niet de afwezigheid van tegenslagen,
    maar het vermogen ermee om te gaan.

    Even je gezellig blogje komen opzoeken,want ik heb genoten van al dat moois hier!
    Bedankt van de bezoekjes & je lieve woordjes.
    Een prettige en gezellige dinsdagavond,maak er het beste van,
    en geniet bij alles wat je doet.
    met lieve groetjes van dolfijntje

    Liked by 1 persoon

  6. Een aangename dag Roosje,
    Een nieuwe dag is weer van start gegaan. We zijn alweer woensdag en dat betekent dat we alweer bijna over de helft van de week zijn.
    Bij “The Blog World” verloopt alles naar wens. Hier en daar gaan we nog wat bijschaven, zodat het allemaal tip – top in orde komt. Er gebeuren ook wel foutjes bij inschrijvingen, maar dat wordt dan meteen weer in orde gemaakt. Het is normaal dat bij het opstarten van een nieuwe blog al eens foutjes gemaakt worden. Maar voor de rest gaat het prima en dat proberen we zo te houden.
    Leuk dat je ons weer een bezoekje en een tof groetje bracht. Met veel genoegen hebben wij een tegenbezoekje gebracht op jou mooie blog. Wij wensen je een aangename woensdag en onze beste groetjes. Graag tot ziens! Boke & Julien, uw blogteam.

    Liked by 1 persoon

  7. Elke dag,
    waarop men een paar momenten gelukkig is,
    is al een geluksdag !

    Even je gezellig blogje komen opzoeken,want ik heb genoten van al dat moois hier!
    Bedankt van de bezoekjes & je lieve woordjes.
    Een prettige en gezellige woensdag,maak er het beste van,
    en geniet bij alles wat je doet.
    met lieve groetjes van dolfijntje

    Liked by 1 persoon

  8. Goedemorgen Roosje

    Ik heb vandaag een roosje voor je bij uit vriendschap. Het is je met veel genoegen gegund. Want echte vrienden en vriendinnen kunnen we in het leven niet missen. Ik voel me er goed bij te weten dat vrienden en vrienden om me geven, dat ik ze kan vertrouwen en dat ik ze regelmatig een goeiedag kan wensen. Hopelijk mag ons vriendschap nog heel lang blijven voortduren.
    Ik wens je een aangename donderdag en mijn vriendschappelijke groetjes. Graag tot ziens!

    Liked by 1 persoon

  9. Hallo Roosje,

    Hopelijk hebben we het ergste nu gekregen, wat betreft regen, donder en storm. De regen heeft her en der voor wateroverlast gezorgd, de storm rukte bomen uit de grond, vernielde gebouwen en het onweer heeft zelfs mensenlevens geeist in Nederland. Wat mij betreft mag het nu wel ophouden met dat onrustige weder.
    Voorlopig kunnen we het weer wat rustiger aan doen op onze nieuwe stek “The Blog World”. De meeste inschrijvingen zijn gebeurd en diegene die er nu nog bijkomen zullen wel niet allemaal ineens komen. We kunnen ons dan ook stilaan gaan bezighouden met de verjaardagen, het rouleren enz… Daar hadden we eerder nog geen tijd voor. We hebben wel gemerkt dat de actiefste bloggers ons gevold zijn naar onze nieuwe thuishaven. Daar zijn we natuurlijk blij om.
    Ik dank u allen voor het bezoekje en groetje. Wij wensen je een aangename donderdag en onze beste groetjes. Kom zeker nog eens een keertje langs. Tot dan.</p

    Liked by 1 persoon

  10. Je bent wat je kiest in het heden,
    niet wat je eerder hebt gekozen.

    Even je gezellig blogje komen opzoeken,want ik heb genoten van al dat moois hier!
    Bedankt van de bezoekjes & je lieve woordjes.
    Een prettige en gezellige donderdagavond,maak er het beste van,
    en geniet bij alles wat je doet.
    met lieve groetjes van dolfijntje

    Liked by 1 persoon

  11. Goedemorgen Roosje,
    Het weekend komt eraan. Als deze werkdag voorbij is, kunnen we vanavond aan het weekend beginnen.
    De weerberichten voorspellen ook meer zon en minder regen. Maar van de regen zijn we nog niet verlost, want af en toe is er nog kans op buien. Het blijft dus een echt lenteweertje met alles erop en eraan.
    Slecht of goed weer, ik wens je alvast een fijne dag vandaag. Blogt u in het weekend niet dan wens ik je bij voorbaat een prettig weekend. Mijn beste groeten en tot ziens!</p

    Liked by 1 persoon

  12. Fijne vrijdag Roosje,
    Wij hebben voor jou en knuffel en een bloemetje bij. Niet ter gelegenheid van de aankomende moederdag, maar wel gewoon uit vriendschap.
    De laatste werkdag van de week zit er bijna weer op. Vanavond kunnen we aan een rustig weekend beginnen. Er zijn nu wel mensen die ook in het weekend moeten werken, maar die kunnen dan op andere dagen vrij nemen. Tja, een mens heeft altijd wel iets te doen, maar we mogen toch niet vergeten om zo nu en dan van ’t leven te genieten.
    Wij waren weer blij met jouw bezoekje en het toffe groetje. Op onze beurt brengen wij jouw een tegenbezoekje om je een fijne dag te wensen. Mocht jij niet bloggen in het weekend, dan wensen wij je alvast een gezellig weekend bij voorbaat. Beste groetjes van Julleke en Boke!

    Liked by 1 persoon

  13. Vriendelijkheid is een gedicht dat iedereen begrijpt.

    Vergeet wat is gebeurd
    laat de werkweek achter jou
    zie dat je opbeurd
    weet dat ik aan jullie denk
    geniet van wat komen gaat
    het weekend sta paraat
    genieten dat is mijn komende raad
    geen woorden maar een daad.

    Fijn weekend
    Veel liefs dolfijntje
    Dikke knuffel

    Liked by 1 persoon

  14. Avond groetjes Roosje,
    Prachtige crea en gedicht heb je geschreven Roosje.
    Ik wens je nog een heel fijn weekend en een mooie Moederdag voor zondag hopelijk
    met een beetje zon erbij. lieve groetjes van Claire.

    Liked by 1 persoon

  15. Goedemorgen Roosje,

    Het weekend is begonnen. Als je niet moet werken kan je genieten van een rustig weekend. Twee dagen kan je dan doen waar je zin in hebt. Alleen moet je eraan denken dat het morgen moederdag is. Dan kunnen we de moeders gaan verwennen. Als je dat niet doet, dan zal dat misschien minder prettige gevolgen hebben.
    Bedankt voor je bezoekje en het toffe groetje. Hel graag heb ik een tegenbezoekje gebracht en wens ik je een zeer aangenaam weekend. Heel graag tot ziens en mijn beste groetjes.

    Liked by 1 persoon

  16. Fijn weekend Roosje
    De bloemisten gaan gouden zaken doen dit weekend. Morgen vliegen de boeketjes weer buiten ter gelegenheid van Moederdag. Tenzij er mensen zijn die het nog grootser zien en er een weekendje op uit trekken met het vrouwtje. Hoe romantisch is dat wel niet. In ieder geval, morgen is het Moederdag en dat mogen we zeker niet vergeten.Wij zijn wederom blij met jou bezoekje en het toffe groetje. Met veel plezier wensen we je een zeer fijn weekend en voor mogen al bij voorbaat een fine Moederdag. Of moet ik misschien schrijven: “Een fijn Moederdagweekend”. Onze welgemeende groetjes en tot de volgende keer!

    Liked by 1 persoon

  17. Jullie lachen omdat ik anders ben…………..
    Ik lach omdat jullie allemaal hetzelfde zijn…………..

    Even je gezellig blogje komen opzoeken,want ik heb genoten van al dat moois hier!
    Bedankt van de bezoekjes & je lieve woordjes.
    Een prettige en gezellig weekend,maak er het beste van,
    en geniet bij alles wat je doet.
    met lieve groetjes van dolfijntje

    Liked by 1 persoon

  18. Fijne dag Roosje
    Vandaag heb ik maar 1 boodschap bij en dat zowel voor mijn blog “Mix-Max” als “The Blogworld”. Het zou dus kunnen dat u deze boodschap twee keer in je gastenboek te zien krijgt. Het draait slechts om 1 thema vandaag en dat is “MOEDERDAG”!

    Wij wensen bij deze alle moeders op aarde een:Super-Mega Moederdag!Geniet ervan en laat je verwennen vandaag.Een bosje bloemen en een dikke knuffel van ons!De mannen weten wat gedaan vandaag.Fijne dag en allerbeste groetjes van Julien en Boke.

    Liked by 1 persoon

  19. Met je mama heb je een band,vriendschap voor het leven
    voor een ander niet te zien,wat zij je kan geven
    ben je eens verdrietig,dan kijkt ze je aan
    een arm om je schouders,zij zal altijd naast je staan
    zo’n mama is een wonder,een wonder om te beleven
    zoveel liefde kan niemand,behalve je mama je geven.
    Voor alle mama’s en grootmoeders een fijne moederdag
    Liefs dolfijntje

    Liked by 1 persoon

  20. Goedemorgen Roosje,

    Het weekend is weer voorbijgevlogen. Ik hoop dat jullie gisteren genoten hebben van Moederdag. Want zo’, dag is toch ook wel een familiedag.
    Vandaag beginnen we met een alweer nieuwe week. De 20ste week van 2015. Volgens de weerberichten wordt het ook een zomerse lentedag. Dat wordt dus genieten voor iedereen die er van genieten kan. Ik kan dat alvast doen en ben van plan dit ook te doen. Nu eerst nog even wat bloggen en nog wat andere dingen in orde brengen.
    Fijn dat u me weer een bezoekje en een tof groetje bracht. Heel graag breng ik je een tegenbezoekje om je een fijne maandag te wensen en een mooie start van deze nieuwe week. Beste groetjes en graag tot het volgend krabbeltje.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

