Vrolijk Pasen

Vrolijk Pasen Pasen een zeer mooie tijd. Je wordt getest op je lenigheid. Je moet zoeken, bukken en rapen. Maar lopen, om ter eerst, want dan heb je er het meest. Maar later eerlijk verdelen, broer of zus niet bestelen. En samen paaseitjes eten, alle zorgen even vergeten. Ja, zo vond ik het fijn, ach, was ik nog maar zo klein.
Vrolijk Pasen
Pasen een zeer mooie tijd.
Je wordt getest op je lenigheid.
Je moet zoeken, bukken en rapen.
Maar lopen, om ter eerst,
want dan heb je er het meest.
Maar later eerlijk verdelen,
broer of zus niet bestelen.
En samen paaseitjes eten,
alle zorgen even vergeten.
Ja, zo vond ik het fijn,
ach, was ik nog maar zo klein.
31 thoughts on “Vrolijk Pasen

  1. Mooi Paasweekend Roosje,
    Stille zaterdag, de dag voor Pasen. Morgen is het zover en vieren we Hoogfeest van Pasen.
    Vandaag begint ook het verlengde Paasweekend. Duizenden mensen pakten hun valiezen bij elkaar en trokken op vakantie naar zonnige oorden. Andere zoeken het in de skigebieden, in de Ardennen of verblijven een weekendje aan zee. Ik heb geen vakantieplannen, maar zal tijdens de Paasvakantie toch enkel dag uitstapje maken. Wanneer dat is, laat ik dan wel weten tijdens mijn bezoekje en op mijn blog.
    Nu maar hopen dat de weergoden ons goedgezind zullen zijn, zodat we kunnen genieten van de Paasdagen. Ik wens jouw en je familie een schitterend paasweekend.

    Liked by 1 persoon

  2. Een fijn Paasweekend Roosje,
    Prachtige Paas crea en gedicht Roosje.
    Dag blogmaatjes hier ben ik dan terug
    ik heb zonder Internet gezeten van donderdag
    tot nu zaterdag namiddag en kan pas nu op
    blogronde gaan. Ik wens jullie allemaal
    een heel fijn Paasweekend toe.

    Lieve groetjes van Claire.

    Liked by 1 persoon

  3. Vrolijk Pasen Roosje,
    Hopelijk wordt het vandaag een mooie dag om de Hoogdag van Pasen te vieren.
    Ik wens jou en jou familie een:“VROLIJKE PASEN!”Maak er een vreugdevolle dagje van.Fijne zondag en beste groetjes.

    Liked by 1 persoon

  4. Hello lieve Roosje, wat een schitterende crea, met prachtige woorden erbij, heel knap gedaan hoor !!!
    Een gezellige fijne Paasmaandag kom ik jou zeker wensen en hopelijk schijnt het zonnetje, net zoals jijzelf een zonnetje in het leven bent Roosje. Warme Paasgroetjes van Rebecca. xxxxxxxxxx

    Liked by 1 persoon

  5. Fijne week Roosje

    We beginnen de nieuwe week met paasmaandag. Voor de meeste mensen nog een extra dagje verlof. Volgens onze weerkundigen gaan we stilaan beter en beter weer krijgen. Het is ook niks te vroeg, want ik snak ernaar om meer tijd buiten te kunnen doorbrengen. Altijd binnen zitten gaat echt vervelen en je zou er depessief van worden. Zeker in de namiddag wil ik kunnen genieten van het buitenleventje. Maar eerst wil ik meer zon en hogere temperaturen.
    Wat fijn dat je weer op mijn blog kon zijn. Bedankt voor het bezoekje en het toffe groetje. Ik wens je een fijne start van de nieuwe week en een prettige paasmaandag. Graag tot de volgende keer  en mijn beste groetjes!

    Liked by 1 persoon

  6. mooie crea en gedicht lieverd………..

    Goedeavond
    het kan geen toeval zijn,dat ik hier nu terug ben
    ik moest jou hebben……
    om je een fantastische mooie maandagavond toe te wensen
    lieve groetjes van dolfijntje

    terug van het zeetje.Het was fijn en heb ervan genoten.
    Het was er droog maar koud vond ik,maar daar kan je er naar kleden hé.
    Dat hebben we gehad en als ik nu nog eens zal gaan zal het met de fiets zijn hoor.

    Liked by 1 persoon

  7. Goedemorgen Roosje,
    Na de rustige Paasdagen moeten we helaas weer aan de slag. Iedereen kan weer beginnen met de dagelijkse bezigheden. Velen zijn met de grote lente-schoonmaak bezig, anderen gaan uit werken en dan hebben we de tuiniers die in de tuin beginnen. Fietsen en wandelen horen er natuurlijk ook bij als er nog tijd over blijft. En ja… wij bloggers gaan natuurlijk ook wat bloggen. Genoeg te doen als je het mij vraagt.
    Laten we hopen dat de weervoorspellingen juist zijn. Dan krijgen we iedere dag beter en beter weer. Het zonnetje komt er meer aan de pas en we krijgen een echt lenteweertje. Ik wens je een heel fijne dinsdag en mijn beste groetjes. Graag tot morgen!</p

    Liked by 1 persoon

  8. Weinig nemen en veel geven
    altijd hartelijk en warm
    als de mensheid zoals jij was,
    was de wereld niet arm.

    Even je gezellig blogje komen opzoeken,want ik heb genoten van al dat moois hier!
    Bedankt van de bezoekjes & je lieve woordjes.
    Een prettige en gezellige dinsdagavond,maak er het beste van,
    en geniet bij alles wat je doet.
    met lieve groetjes van dolfijntje

    Liked by 1 persoon

  9. Goeiedag Roosje,
    Ben hier ook nog eens komen kijken….
    Het is weeral woensdag. Vandaag doen we de week weer doormidden. Als je het mij vraagt vliegt de tijd voorbij. Voor mij zijn de dagen eigenlijk te kort. Maar wat ik vandaag niet gedaan krijg doe ik mogen verder.
    Het lenteweer begint stilaan ook wat vorm te krijgen. De ene dag zal het misschien al wel beter zijn dan de andere, maar dat is normaal in de lenteperiode. Het is goed dat we de zon al te zien krijgen, want dat geregen en die koud wordt je snel beu.
    Ik dank u voor het bezoekje en het toffe groetje. Het was me weer een genoegen om op jouw blog te vertoeven. Ik wens je aan aangename woensdag en mijn beste groetjes. Graag tot ziens!

    Liked by 1 persoon

  10. Vriendelijkheid is een gedicht dat iedereen begrijpt.

    Even je gezellig blogje komen opzoeken,want ik heb genoten van al dat moois hier!
    Bedankt van de bezoekjes & je lieve woordjes.
    Een prettige en gezellige midweek,maak er het beste van,
    en geniet bij alles wat je doet.
    met lieve groetjes van dolfijntje

    Liked by 1 persoon

  11. Hallo Roosje,
    Hier ben ik dan terug! Gisteren kon ik maar een uurtje in het blogland zijn. Daardoor heb ik niet iedereen een tegenbezoekje kunnen brengen, maar dat maak ik vandaag wel goed. Er staat ook geen nieuw berichtje op mijn blog, want ik had de tijd niet om er eentje samen te stellen.
    Het is was gisteren een mooie lenteweertje en we gaan tegen het weekend zomerse temperaturen krijgen. Daarop hebben we lang moeten wachten. Ik dank je voor je bezoekje en groetje en wens je een hele fijne en hopelijk zonnige donderdag. Beste groetjes en graag tot ziens.
    Mededeling:  Ik zou het bijzonder fijn vinden als jullie ook eens een bezoekje brengen aan mijn blog http://blog.seniorennet.be/blogworld . Er zijn er al wel die dat doen, maar het merendeel komt naar mijn blog “MixMax”. Dat is natuurlijk ook wel leuk, maar het zou nog leuker kunnen zijn dat beide blogs bezocht worden. Hartelijk dankt bij voorbaat.

    Liked by 1 persoon

  12. Haasje Langoor,niet meer zeuren
    want je moet nu gauw gaan kleuren
    alle eitjes,het zijn er veel moet je kleuren met paars en geel
    en dan een blauw en nog een groen
    alle eitjes moet je doen!
    want ieder kindje in het land wil een eitje uit jouw mand.

    Even je gezellig blogje komen opzoeken,want ik vind het fijn hier te vertoeven.
    Een prettige en gezellige donderdagavond,maak er het beste van,
    en geniet bij alles wat je doet.
    met lieve groetjes van dolfijntje

    Like

Geef een reactie

